زبان برنامه نویسی جاوا چگونه کار می کند

جاوا یک زبان برنامه نویسی برای وب است که توسط شرکتSunMicrosystem بوجود آمد . این زبان بسیار قدرتمندتر از زبانهای نشانه گذاری نظیر HTML  است.

  جاوا هم نظیر سایر زبانهای برنامه نویسی در برگیرنده دستوراتی برای کنترل رایانه ها      است .با این تفاوت که جاوا را بر اندام وب دوخته اند . زبان جاوا از سه جهت انقلاب بزرگی در وب بوجود آورده:                                                        

     اول اینکه برنامه های نوشته شده بوسیله جاوا که آنها را ریزبرنامه می نامند  بسیار کوچکند.بهمین دلیل می توان این برنامه ها را بسرعت گرفته بارگذاری   واجرا نمود.                                                                                                 

دوم اینکه این برنامه های کوچک قابلیت انطباق با محیط را دارند. برنامه های نوشته شده با جاوا بصورت کدهای خام روی اینترنت رفت وآمد کرده وتوسط سرویس گیرندگان کامپایل می شوند.کلیه سیستم های عامل-مثل ویندوز 95 مکینتاش وUNIX غیره-می توانند ریزبرنامه های جاوا را اجرا نمایند.

سوم و از همه مهمتر اینکه این برنامه ها قابلیت اجتماع دارند.می توان برنامه های کوچک نوشته شده با جاوا را با هم ترکیب نمود تا یک برنامه کاملتر وبزرگترحاصل شود.مثلا" می توان با ریز برنامه ها یک واژه پرداز درست کرد که در آن یک ریز برنامه متن را نمایش بدهد دیگری املا کلمات را کنترل کند ودیگری وظایف چاپ متن را عهده دار باشد. جاوا یک انقلاب بزرگ روی وب است چون همه چیز ان بطور همزمم ان انجام  می گیرد . برنامه های نوشته شده با جاوا هشیشه روی اینترنت بطور همزمان آماده خدمتند.شما می توانید هزاران قطعه برنامه را برای یک کار خاص بطور همزمان از اینترنت گرفته واستفاده کنید .می گویند اینترنت عظیم ترین هارد دیسک جهان را از ارتباط هزاران هارد دیسک کوچک بوجود آورده است اگر اینترنت و نیز وب یک هارد دیسک بزرگ جهانی باشند جاوا زبانی است که این رایانه عظیم الجثه را کنترل می کند.بدین ترتیب نرم افزارهایی که قبلا" مختص یک رایانه بودند اکنوندر اختیار هزاران نفر قرار می گیرند.                                                                                                          

ریزبرنامه ها بجای اینکه روی یک رایانه باقی بمانند می توانند در سراسر اینترنت بپرواز درآمده و وارد هر یک از رایانه هی عضو شوند.این ریزبرنامه ها هنگام نیاز گرفته وبار گذاری می شوندو اگر قبلا"روی روی سرویس گیرنده نرفته باشنداز روی اینترنت بارگذاری خواهند شد .می توان ریزبرنامه های بزرگتر مثل صفحه گسترده ها وواژه پردازها را تولید نمود.  با بهره گیری از ریزبرنامه های جاوا می توان رسانه های پویا ودینامیک را به صفحه های وب افزود.صفحهای از وب را تصور کنیدکه متن وتکمه های آن پس از کلیک شدن قابلیت حرکت و جابجایی داشته باشند . یک ریزبرنامه ممکن است وظیفه اش متحرک سازی دکمه ها باشدوریزبرنامه دیگر پس از کلیک کردن روی تکمه شروع به کار نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.