سیستم شناسایی ویندوز

در این روش ، مدیر سیستم برای کاربران یا گروههای کاربری ویندوز حق دسترسی تعیین می کند .کامپیوترهای مشتری که از سرویس های مرکزی  استفاده می کند کاربر توسط سیستم عامل  windows 2000 یا NT  که بر روی کامپیوتر مرکزی نصب شده است شناسایی می شود و اگر اجازه دسترسی داشته باشد ، به آن متصل می گردد. در این حالت   SQL serverتنها کافی است بررسی کند که آیا کاربر متصل شده حق دسترسی به سرویس دهنده و پایگاه های داده را دارد یا خیر؟

      توجه : با توجه به اینکه سیستم عامل windows 98نمی تواند به شکلی مطمئن کاربران را شناسایی کند ، نمونه هایی از SQL server که بر روی این سیستم عامل نصب می شوند نمی توانند از مدل شناسایی ویندوز استفاده کنند.اصولا"windows 98    برای  کامپیوترهای مشتری و windows 2000  برای کامپیوترهای مرکزی بکار می رود .

سیستم شناسایی SQL Server

در این روش هنگامی که یک درخواست برای اتصال فرستاده می شود،SQLserver  یک  کلمه عبور دریافت می کند و سپس  Login  مزبور را با لیست   Loginهای تعریف شده توسط مدیر سیستم مقایسه می کند.

برنامه های جاوا چگونه کار می کنند   

جاوا از سه جهت انقلاب بزرگی در وب بپا کرده است . برنامه های کوچک جاوا   یعنی ریزبرنامه ها بسرعت گرفته و بارگذاری می شوند و یا سرعت فوق  العاده ای استفاده می شوند. ریزبرنامه های جاوا روی هر رایانه ای با هر سیستم عاملی قابلیت انطباق و اجرا دارند.و بالاخره از همه مهمتر اینکه ریزبرنامه ها قابلیت اجتماع دارند . یعنی می توان چند ریزبرنامه را کنار هم چیده تا برنامه های کاملتر و بزرگتری بدست آید.                                                                         

1. ریزبرنامه جاوا توسط پسوند وپیشوند  <Applet>در یک سند HTMLمشخص و فراخوانی می شود . وقتی مرورگر این پسوند پیشوند را می خواند، ریزبرنامه درست مثل فایلهای گرافیکی یا رسانه ای ، از یک سرویس دهنده گرفته و بارگذاری می شود. ریزبرنامه یک آدرس منحصر بفرد URLداردو براحتی توسط مرورگر تعیین مکان می شود.

2. ریزبرنامه ها بهمان روش پاکت های  HTTP که صفحات  HTMLو تصاویر GIFدر آن نقل و انتقال می شوند از سرویس دهنده به سرویس گیرنده ارسال می شوند.

3. وقتی ریزبرنامه به سرویس گیرنده می رسد، مرورگر سرویس گیرنده کد جاوارا کامپایل کرده و آن را داخل یک بخش مشخص از پنجره اجرا می کند .

اندازه واقعی صفحه نمایش توسط دستورات داخل پسوند و پیشوند< applet> تعیین  می شود . همینکه شما با صفحه درگیر شوید ،ریزبرنامه شروع به اجرا می کند.    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.