مطالعة طرحهای شناسایی شده در جزییات

در مورد همة تقاطع های شناسایی شده، چگونگی دور زدن در آنها باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. این بررسی دقیق باید شامل شمارش تعداد خودروهای در حال دور زدن به هر کدام از جهات اصلی و تاخیر مشاهده شده در هر بازوی تقاطع در هنگام دور زدن خودروها گردد. نسبت رسیدن به و ترک تقاطع توسط خودروها در طول زمانهای پر تراکم ترافیکی، نیز باید لحاظ شود.

 

4-2-1-10. نظر سنجی های فیزیکی

نظر سنجی نوع plane table در مورد کلیة تقاطع های شناسایی شده بکار می رود. سطوح مشاهده شده( سطوح برش عرضی در تناوبهای 10 متری برای روگذرهای هوایی و بازه های 25 متری برای جاده های در نظر گرفته شده برای اعمال طرح) نیز در راهروهای ترافیکی همسان مد نظر قرار دارند. نتایجی مشابه در فرمت CAD برای کارهای بعدی آماده میشود.

 

4-2-1-11. طراحی تجهیزات

GAD ها باید برای تمامی اصلاحات در تقاطع ها، از جمله تفکیک درجات، مثلا در روگذر های هوایی تهیه شوند. همچنین، اگر قرار براین باشد که سیستم ATC بکار رود یا سیگنال دهی اعمال گردد، سیگنالها و تجهیزات مربوطه باید طراحی گردند.

اصلاحات صورت گرفته در نسبت خروجی ترافیک با اعمال سیگنال های ترافیکی باید برای طرحهای مجهز به ATC و فاقد آن مورد بررسی قرار گیرند. همچنین، طرحی شامل فرآیند تخصیص سیگنال باید برای طرحهای در دست تهیه آماده شود.

طرح نظارت از طریق دوربین های کنترلی نیز باید برای ترکیب با سیستم ATC آماده شود.

 

4-2-1-12. آنالیز میزان تحقق پذیری

تحقق پذیری اقتصادی همة طرحهای پیشنهادی باید ابتدا مورد بررسی قرار گیرد. برای نیل به این منظور، هزینه ها و فواید هر طرح باید به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل شوند.

 

4-2-1-13. تخمین هزینه ها

هزینه های تخمینی طرحهای شناسایی شده باید با دقتی قابل قبول محاسبه گردند. تخمین های صورت گرفته باید بر اساس قیمت های فعلی بازار صورت گیرند، تا مسئولین مربوطه تصویری صحیح از هزینة واقعی اجرای طرح را در اختیار داشته باشند.

نخستین گام در این راستا به دست آوردن تقریبی هزینه های طرح در طول عمر احتمالی آن و در سالی که تحمیل خواهند شد، می باشد. این شامل موارد زیر می گردد:

·                                            سرمایه گذاریهای اولیه بر روی زمین، تجهیزات، و ایجاد امکانات از جمله تهیه مواد و نیروی کار مورد نیاز

·                                            هزینه های عملیاتی در طول عمر پروژه، شامل خدمات نگهداری منظم و متناوب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.