سیستمهای پیشرفتة مدیریت ترافیک(ITS)

این حوزة عملکردی شامل گسترش سیستمهای کنترل ترافیک سازگار می گردد که در استرالیا پایه گذاری شده است. SCATS (سیستم ترافیک سازگارپذیر هماهنگ سیدنی) در اوایل دهة 70 در NSW استرالیا تهیه و تنظیم گردید. این سیستم در حال حاضر جهت کنترل بیش از 5500 تقاطع در سراسر جهان، شامل مراکز ایالتی استرالیا و 5 کشور دیگر، بکار می رود. SCATS در واقع از اولین نسل ATM ها می باشند. SCOOT ( تکنیک بهینه سازی شکافت، چرخه و آفست)، طراحی شده در بریتانیا، نیز در بسیاری از کشورها بعنوان ابزار مدیریت ترافیک بکار می رود.

3-2-2-1. اهداف سیستم ATC

·                                            بهره وری بهینه از ظرفیت جاده با هماهنگی مناسب بین سیگنالهای ترافیکی حاصل می گردد. در نتیجه، زمان سفر درون شهری، تعداد توقف های خودرو، زمان توقف و میزان خروج خودرو کاهش می یابند.

·                                            پاسخ آنی و بلادرنگ به سطح تقاضای نوسانگر، شرایط ویژه ترافیکی و شرایط اضطراری با ایجاد تغیرات انعطاف پذیر در زمان بندی سیگنال از سوی کامپیوتر مرکزی حاصل می شود.

·                                            برای حداقل تعداد اختلالات در عملیات سیگنال شناسایی سریعتر نقایص و مرمت تجهیزات سیگنالی خیابانی ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.